Promotion


Thursday 30 August 2012

To release or not to release/ Nak pancut atau tak nak?

Further to this post, one commenter believed that one should not ejaculate, the reason being to preserve energy.

I guess he relate this to Taoism:

"The idea is that by moving our sexual energy in the body, we will be able to last as long as we want . The idea is never (or rarely) to ejaculate, because it results in a lost of energy / vitality. Keeping all of our power inside, we can benefit more from our sexuality in all other aspects of our life."


 

I guess this is true if one practice moving the energy around our Microcosmic Orbit. Remember the exercise we did when we move our energy from our genitals up your spine to our brain, then down to our brain to our genitals through our belly??

Malay version

 Merajuk post ini, seorang Kommenter percaya bahawa seseorang itu tidak perlu pancut kalau lancap, kerana kita perlu memelihara tenaga dalaman.

Saya rasa dia berkaitan ini dengan Taoisme:

 "Ideanya ialah dengan menggerakkan tenaga seksual kita dalam badan, kita akan dapat bertahan selagi kita mahu. Idea ini tidak pernah (atau jarang) pancut, kerana ia menyebabkan hilang tenaga / kecergasan Mengekalkan semua dalam kuasa kita, kita boleh mendapat manfaat lebih daripada seksualiti kami dalam semua aspek-aspek lain dalam kehidupan kita. "
 
 
 Saya rasa ini adalah benar jika kita amalan bergerak tenaga sekitar dengan "Orbit mikrokosmik" senaman yang saya dah jelaskan . Ingat senaman yang kita lakukan apabila kita bergerak tenaga kita dari kemaluan kami sehingga tulang belakang anda kepada otak kita, kemudian turun kepada otak kita untuk kemaluan kami melalui perut kita?


 

No comments:

Post a Comment