Promotion


Thursday 10 May 2012

Controlling Ejaculation/mengawal Ejakulasi

Friends have been asking whether it is advisable to stop masturbation completely, on assumption that one has no sexual activity or sexually exhausted.

The answer is NO. We have to regulate the ejaculation frequency to optimize our brain's/neuro-endocrine functions. We cannot completely stop ejaculation; otherwise our brain's Hormone Negative Feedback Control loop will be locked up, leading to a sluggish or weak testicular function for depression, emotional instability and impotency. (Dangerous, right?)





So how often do we ejaculate?

At least ejaculate once a week to unlock the NFC to stimulate our testicular function. 

Malay Version

Rakan sudah bertanya sama ada ia adalah dinasihatkan untuk berhenti melancap sepenuhnya, dengan anggapan bahawa seseorang tidak mempunyai aktiviti seks atau keletihan dari .

 Jawapannya ialah TIDAK. Kita perlu mengawal kekerapan ejakulasi untuk mengoptimumkan "otak neuro-fungsi endokrin" kita. Kita tidak boleh berhenti ejakulasi ; jika tidak "
Hormone Negative Feedback Control (NFC) loop" kita akan dikunci, membawa kepada fungsi malas atau lemah testis untuk kemurungan, ketidakstabilan emosi dan mati pucuk. (Berbahaya, betul?)




 

 Jadi bagaimana kerap kita ejakulasi?

 Sekurang-kurangnya pancut seminggu sekali untuk membuka kunci NFC untuk merangsang fungsi testis kami






No comments:

Post a Comment