Promotion


Saturday 17 December 2011

Side Track - My first experience in a 5 star Spa/Pengalaman pertama saya dalam 5 bintang Spa

Like all other promotions, I was basically attracted by the 93% discount and the offer price. Visited the place and like the ambience. I was hailed into the massage room and a mid-age masseur came in to massage me based on the traditional full body massage.

He massaged for about 45 minutes (back only minus the buttock area) ...... and then proceed to do the body scrub. Asked him when will he do the front portion? His replied was that I should have told him to do both the front and back massage. To do the front, I need to buy another voucher. Isn't FULL BODY MASSAGE (as stated in the advertisement) include both the front and back?

As I did not want to do the steam bath, the massage was lengthen to 45 minutes.


Full Body scrub was performed for 15 minutes and immediately asked me to take the shower and that's the end of the session!

So basically is just 60 minutes at RM53.80.

While I was walking back, it strike on me that:

1) They are offering 4 items in the package. Where is the foot spa????
2) the receptionist did not give me the RM30 discount voucher for the next visit to the normal RM1XX massage as promised.
3) How did the advertisement come out with RM768?? The massage (most expensive say RM150), normal body scrub RM50..... so RM568 is for enjoying the design and ambience of the spa reception and rooms??

When I looked back at the advertisement, it shows that 97 bought. I wonder whether this website "manipulate" the figure as I was the only person doing the massage at the appointed time at 11.30 am. All the other rooms were emptied. Perhaps their clients were split out into different days!!

Malay version

Seperti semua promosi yang lain, saya pada asasnya tertarik dengan diskaun 93% dan harga tawaran. Melawat tempat dan suka suasana dalam nya. Kemudian , saya dialu-alukan ke dalam bilik urut dan tukang urut  umur  tiga puluhan datang untuk mengurut saya berdasarkan urut badan tradisional kampung.

 Beliau mengurut untuk kira-kira 45 minit (belakang sahaja tanpa kawasan punggung) ......dan kemudian meneruskan untuk melakukan scrub badan. Bertanya kepadanya bila dia akan melakukan bahagian depan? Beliau menjawah bahawa aku akan mesti memberitahunya sebelum urut yang saya nak  melakukan kedua-dua hadapan depan dan belakang. Untuk melakukan depan, saya perlu membeli baucar lain. Ada kah BODY MASSAGE Penuh (seperti yang dinyatakan dalam iklan itu) termasuk kedua-dua depan dan belakang?

Olih kerana saya tidak mahu melakukan mandi wap,urutan memanjangkan hingga 45 minit.









Scrub Badan dilakukan selama 15 minit. Lepas tu, si tukand urut terus meminta saya  mandi dan isyaratkan saya sesi urut dah akhir!

 Jadi, pada asasnya urut dan badan scrup adalah hanya 60 minit untuk RM53.80.

Ketika aku sedang berjalan balik, ia tengah fikir pada saya bahawa:


1) Mereka menawarkan 4 item dalam pakej. Di mana spa kaki???

2) penyambut tetamu tidak memberi saya baucar diskaun RM30 untuk lawatan akan datang untuk urut RM1XX biasa seperti yang dijanjikan.

3) Bagaimana iklan itu keluar dengan RM768?? Urut (yang paling mahal berkata RM150),badan scrub RM50 ..... jadi RM568 untuk menikmati reka bentuk dan suasana penerimaan dan bilik-bilik spa??

Apabila saya melihat kembali pada iklan itu, ia menunjukkan bahawa 97 membeli. Saya tertanya-tanya sama ada laman web ini "memanipulasi" angka itu kerana saya adalah hanya saya seorang yang melakukan urutan pada masa yang ditetapkan pada jam 11.30pagi. Semua bilik-bilik lain telah dikosongkan. Mungkin pelanggan mereka telah berpecah ke dalam hari yang berbeza!!

No comments:

Post a Comment