Promotion


Thursday 14 June 2012

Worry of erectile dysfuntion?/Bimbang daripada mati pucuk?



Have you realize why one tends to have troubles with erections? The reason is that:

1) testosterone levels begin to decrease. Testosterone is a hormone that influences sexual and athletic performance. It begin to decrease, mainly after the age of 30. Complaints can be mostly  erectile deficiency, fatigue and lack of energy. Low testosterone has also been linked to obesity.



The good news is that testosterone deficiency wasn’t linked to an increased risk of prostate cancer.
 

So young males in their late teens and early twenties need to be careful of not getting over excited when it comes to sex. Do not develop the habit of ejaculating quickly at this stage and feels the need to bed as many girls as possible in the shortest space of time......because such "cultivated habit" will lead to pre-matured ejaculation later in your life cycle.




How to increase testosterone levels 

 

2) your blood circulation isn't what it used to be. 

Erections are caused by blood flow pooling in the penis, so lack of blood pressure and circulation directly affects the strength and size of your erection. 

Statistics show that half of all men aged 40-70 years experience some form of sexual problem

Malay version 
  
Adakah anda sedar mengapa seseorang cenderung mempunyai masalah dengan ereksi? Sebabnya ialah:

1) paras testosteron mula berkurangan. Testosteron adalah hormon yang mempengaruhi prestasi seksual dan olahraga. Ia mula berkurangan, terutamanya selepas umur 30 tahun.
Aduan boleh kebanyakannya kekurangan ketegangan, keletihan dan kekurangan tenaga. Testosteron yang rendah juga telah dikaitkan dengan obesiti.

 Berita baik bahawa kekurangan testosterone tidak dikaitkan dengan peningkatan risiko kanser prostat.



 
 Jadi lelaki remaja (antara 19 - 29 tahun) perlu berhati-hati tidak mendapat lebih teruja apabila ia datang untuk seks. Jangan membangunkan tabiat memancut dengan cepat di peringkat ini dan merasa keperluan untuk tidur kerana ramai gadis-gadis yang mungkin di dalam ruang masa yang singkat ...... kerana itu "tabiat tanaman" akan membawa kepada ejakulasi pra-matang kemudian di dalam kitaran hidup.

 Bagaimana untuk meningkatkan paras testosteron


(Saya ada buku ini....tapi susah ikut!!!)

2) peredaran darah anda mungkin "terganggu".

Ereksi adalah disebabkan oleh pengumpulan aliran darah pada zakar, jadi kekurangan tekanan darah dan peredaran langsung memberi kesan kepada kekuatan dan saiz ereksi anda.


Statistik menunjukkan bahawa separuh daripada semua lelaki berumur 40-70 tahun mengalami beberapa bentuk masalah seksual

 


No comments:

Post a Comment